jeudi, novembre 08, 2007

Happy Anniversaire Paris-Glasgow





It's been a year today since I started this blog. A year ago, I was just back at work after a few months off I spent bringing a new human being to the world. My maternity leave was mainly about sorting out breastfeeding, trying to get a few hours' sleep, looking for a nanny and coping with a bewildered older child who couldn't come to terms with the presence of a wee brother. Blogging seemed like a futile activity very remote from real life.

Yet the journalist in me took over and I wanted to have a go at this new means of communication. My boss showed me in five minutes how to use Blogger and the same evening I was writing my first post. The subject was easy to find : my experience as the wife of a Glasgow native, my numerous trips to Scotland and my views on a double culture. A year on, I'm definitely hooked. It's my hobby, my personal space of creativity, my chill out zone after a hard day at work. I got to know other bloggers with the same interest in Scotland. I even met one of them in Paris and I hope to meet others. Thank you all for your inspiring blogs and your comments. Scotland rules !

Le blog Paris-Glasgow a un an. En un an, encouragée par les commentaires d'autres blogueurs et la lecture de leurs blogs, j'en ai fait mon loisir créatif, mon espace d'expression personnelle, ma soupape après une dure journée de travail... Je regarde moins la télé, je prends plus de photos, j'ai fait connaissance avec des lectrices à des milliers de kilomètres de chez moi. Tout cela grâce à l'Ecosse. Ils sont trop forts ces Ecossais !

6 commentaires:

Mathilde a dit…

Happy "birthday"!!! J'espère qu'on se rencontrera un jour? A Paris ou...à Glesga of course!

Pascale Clerk a dit…

J'y compte bien !

Pepette a dit…

Happy anniversaire Pascale!!!

En attendant notre prochaine rencontre continue à nous régaler avec tes billets!

Et c'est marrant parce que moi aussi, je me suis rendue compte que je prends beaucoup plus de photos - je ne sors jamais sans mon appareil et le Petit Chimiste se moque de mes tendances "japonaises" a photographier tout et n'importe quoi!!! Mais on ne sait jamais ce qui peut servir ...

Mo a dit…

Happy Anniversary. Here's to the next year.

Pascale Clerk a dit…

Hi Pepette. Exactement comme toi. En voyage je photographie des boîtes aux lettres ou des camions poubelles !! Comprenne qui pourra.
Mo : j'espère te voir aussi d'ici l'année prochaine.

Blue a dit…

Bon anniversaire, Paris-Glasgow! :)